لیزر و هوش مصنوعی زباله های فضایی را رصد می نمایند

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، می توان از لیزر در ماموریت های فضایی آینده استفاده کرد تا به طور دقیق مکان زباله ها در مدار زمین را تشخیص داد و از برخوردهای فاجعه آمیز میان ابزارهای فضایی جلوگیری کرد.

لیزر و هوش مصنوعی زباله های فضایی را رصد می نمایند

درحال حاضر میلیون ها تکه زباله فضایی با سرعت 20 هزار مایل برساعت دور زمین مدار می زنند و تهدیدی برای ماموریت های پرتاب موشک و فضاپیما به فضا در آینده هستند.

درهمین راستا محققان چینی یک سیستم تلسکوپ لیزری ابداع کردند که با استفاده از شبکه های عصبی می تواند زباله های فضایی را بهتر ردیابی کند. با یاری این روش می توان زباله هایی کوچک (با عرض 3 فوت) را ردیابی کرد. به این ترتیب می توان جهت پرتاب موشک ها و فضاپیماها را طوری طراحی کرد که از زباله ها دور بمانند.

تیانمینگ ما یکی از محققان آموزشگاه تحقیقات و نقشه کشی چین و همکارانش یک سیستم ردیابی لیزری برای این منظور ساخته اند. ما در این باره می گوید: دقت تلسکوپ به وسیله شبکه عصبی بیشتر شد و به این ترتیب ابزار مذکور توانست زباله های فضایی با عرض 1 متر را از فاصله 1500 کیلومتر ردیابی کند.

روش جدید در حقیقت متدهای فعلی برای ردیابی زباله های فضایی را ارتقا داده است. شبکه عصبی که در این تلسکوپ به کار رفته در حقیقت مغز انسان را تقلید می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2728

به "لیزر و هوش مصنوعی زباله های فضایی را رصد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر و هوش مصنوعی زباله های فضایی را رصد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید