فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوران کرونا

به گزارش دوست بلاگ، با شیوع کووید-19، بسیاری از سازمان ها و شرکت ها، یکی از فناوری های متعلق به آژانس فضایی اروپا را برای بازرسی بدنی ایمن به کار گرفته اند.

فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوران کرونا

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کووید-19 علاوه بر تغییر دادن بخش های زندگی روزمره، اقدامات امنیتی را نیز متحول نموده است. بازرسی بدنی با روش های متداول، دیگر ایمن نیست. فناوری موسوم به فناوری تراهرتز کنش پذیر(Passive Terahertz Technology) که ابداع آژانس فضایی اروپا(ESA) است و می تواند اشیای مخفی شده زیر لباس را از فاصله دور تشخیص دهد، می تواند به حل کردن این مشکل یاری کند.

اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا(CBP)، یکی از 200 کاربر اخیر این فناوری است که از آن برای ایمن ساختن مرزهای آمریکا استفاده می نماید.

کسانی که با این فناوری مورد آنالیز قرار می گیرند، مجبور نیستند به اتاق ویژه ای وارد شوند، بلکه به سادگی از مقابل ردیاب عبور می نمایند. آنها در معرض هیچ اشعه ای قرار نمی گیرند زیرا سیستم در عوض، بر آنالیز کنش پذیر پرتو تراهرتز مبتنی است که توسط هر چیز گرم از جمله بدن انسان منتشر می گردد.

این فناوری توسط شرکت انگلیسی Thruvision تجاری سازی شده است و مشتریان آن علاوه بر اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، فرودگاه های سراسر دنیا و همچنین متروی لس آنجلس هستند.

صنعت تدارکات دنیای و زنجیره تامین از دیگر حوزه های مورد تمرکز این فناوری هستند. مراکز عظیم توزیع که به بخش در حال رشد تجارت الکترونیک یاری می نمایند، با هزاران کارمند پر شده اند.

این مراکز، اهداف جذابی برای سرقت به شمار می فرایند.

چنین مراکزی، بازرسی بدنی را به صورت تصادفی و با استفاده از ردیاب های قابل حمل انجام می دهند که شاید برای افراد آزاردهنده باشند و در حال حاضر به خاطر شیوع کووید-19، غیربهداشتی نیز به شمار می فرایند. این ردیاب ها، کارآمد نیستند و نمی توانند اشیای غیر فلزی را شناسایی نمایند.

شرکت سونی(SONY) نیز از این فناوری جدید برای آنالیز روزانه همه کارمندان مراکز پخش محصولات خود استفاده می نماید. این فناوری که کار خود را از فاصله سه متری انجام می دهد، می تواند همه اشیای کوچک فلزی و غیرفلزی مانند لوح فشرده، تلفن همراه و درایوهای USB را شناسایی کند.

امواج تراهرتز و زیر میلی متری در فضا با روش های گوناگونی به کار گرفته می شوند تا از تکامل ابتدایی کهکشان ها تصویربرداری نمایند و به پیش بینی وضع آب و هوا و پژوهش نیز یاری نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8418

به "فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید