شکار پیرترین شیر دنیا به وسیله یک عکاس

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران : عکاس معتقد است: مورانی یک نر تنها است که به وسیله نر های جوان تر و قوی تر از گروه رانده شده که در شیر ها یک فرایند طبیعی است، زیرا قوی ترین نر ها کنترل را به دست می گیرند.

شکار پیرترین شیر دنیا به وسیله یک عکاس

شیر از حیوانات درنده جنگل است. به شیر سلطان جنگل می گویند. پیرترین شیر آزاد دنیا را در این مطلب خواهید شناخت. این شیر با 14 سال سن در کنیا زندگی می نماید. در ادامه عکس پیرترین شیر دنیا را خواهید دید.

لیتون لام عکاس 33 ساله حیات وحش اخیراً در کنیا پیروز به ثبت تصاویری از مورانی به عنوان پیرترین شیر دنیا شده است. این شیر نر 14 ساله در یک ذخیره گاه ملی در آفریقا زندگی می نماید.

لام مجموعه ای از عکس های باشکوه از مورانی را در حال استراحت در منطقه حفاظت شده مارا ثبت نموده است. این منطقه به خاطر جمعیت های شیر، پلنگ و یوزپلنگ هایش معروفیت دنیای دارد؛ بعلاوه میزبان مهاجرت بزرگ گربه سانان از تانزانیا به کنیا است.

مورانی پس از درگذشت رکورددار قبلی، برادرش صورت زخمی، در اوایل سال 2021 عنوان پیرترین شیر را به خود اختصاص داد.

شیر بازنشسته کیست؟

لام می گوید: فقط با نگاه کردن به چهره مورانی می توان فهمید که این شیر نر رخداد های زیادی را پشت سر گذاشته است. او از یک رهبر جوان مغرور و یک پادشاه، به یک پیرمرد بازنشسته تبدیل شد که هنوز برای بقا می جنگد.

این عکاس معتقد است: مورانی یک نر تنها است که به وسیله نر های جوان تر و قوی تر از گروه رانده شده که در شیر ها یک فرایند طبیعی است، زیرا قوی ترین نر ها کنترل را به دست می گیرند.

تنبلی ذاتی شیرهای نر

گرفتن یک عکس واضح از مورانی پس از یافتن موقعیت او سخت نیست، زیرا اندازه فعالیت بدنی او در این سن بسیار پایین است.

به طور کلی، شیر های نر بالغ ذاتاً تنبل هستند و تا 20 ساعت در روز می خوابند! لام می گوید: ما مورانی را صبح دیدیم، سپس در خاتمه روز برگشتیم و او را در فاصله 5 متری از جایی که پیش تر بود، پیدایش کردیم! حتی زمانی که او بلند می گردد و می نشیند، این یک فرایند نسبتاً کند است.

منبع : فرارو

منبع: رکنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12845

به "شکار پیرترین شیر دنیا به وسیله یک عکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار پیرترین شیر دنیا به وسیله یک عکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید