روسیه از پیمان پرهیز از اخذ مالیات مضاعف با قبرس خارج شد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وزارت دارایی روسیه به دنبال عدم پیشرفت در دور جدیدی از مذاکرات تجاری با قبرس، اعلام نمود پیمان پیشینِ پرهیز از اخذ مالیات مضاعف را نیز با این کشور باطل خواهد نمود؛ خبری که مقامات قبرس را متعجب نموده چرا که هنوز به ادامه مذاکره با مسکو امیدوار بودند.

روسیه از پیمان پرهیز از اخذ مالیات مضاعف با قبرس خارج شد

اما به گفته کرملین، این اقدام تاجرانِ روسِ مستقر در قبرس را نیز تشویق خواهد نمود تا سرمایه ها و تسهیلات خود را به کشورشان برگردانند.

این در حالی است که هرگونه خروج سرمایه عمده از قبرس می تواند آسیبی جدی به اقتصاد این کشور وارد کند.

اقتصادیات مضاعف، اقتصادیات وضع شده از سوی دو یا چند کشور مختلف بر میزان مشخصی از دارایی و درآمد است و چون دریافتِ چنین اقتصادیاتی ناعادلانه به شمار می رود، اغلب کشورها با بستن پیمان هایی تحت عنوان موافقتنامه اجتناب از اخذ اقتصادیات مضاعف از دریافت اقتصادیات مجدد صرف نظر می نمایند یا از میزان آن می کاهند.

مقامات قبرس اعلام نموده اند با توجه به اینکه مذاکرات در این زمینه در جریان بوده، انتظار چنین حرکتی را از سوی روسیه نداشته اند. آنها گفتند امیدوار بوده اند باقی این مذاکرات در ماه سپتامبر و حین سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به قبرس، از سر گرفته گردد.

این جزیره واقع در دریای مدیترانه که تسهیلات اقتصادیاتی و پیمان پرهیز از اخذ اقتصادیات مضاعف را با مسکو دارد، مقصد جالب توجهی برای تاجران، کارآفرینان و صاحبان صنایع روس بوده است.

اما با نزول شدید بهای نفت و نیز بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور، برای تقویت نقدینگی، خواهان وضع 15 درصد اقتصادیات بر تمامی سرمایه هایی شد که از سال 2021 میلادی به بعد از این کشور خارج می گردد.

دولت روسیه همزمان هشدار داده بود که اگر هم پیمانان تجاری این کشور تغییرات اخیر را نپذیرند، روسیه به شکل یکجانبه از توافق های اقتصادی و تجاری خارج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6250

به "روسیه از پیمان پرهیز از اخذ مالیات مضاعف با قبرس خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از پیمان پرهیز از اخذ مالیات مضاعف با قبرس خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید