خبرنگاران چین مانعی در گسترش روابط نظامی آمریکا-برزیل

به گزارش دوست بلاگ، تهران-خبرنگاران- برزیل و آمریکا در حالی توافق نامه توسعه تکنولوژی های دفاعی امضا کردند که واشنگتن نگران از همکاری های برازیلیا- پکن در حوزه فناوری های جدید به دولت برزیل هشدار داده است.

خبرنگاران چین مانعی در گسترش روابط نظامی آمریکا-برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

رسانه های غربی گزارش دادند که دولت های برزیل و آمریکا روز گذشته (یکشنبه) توافق نامه ای را برای توسعه پروژه های دفاعی امضا کردند. این توافق نامه مجوز همکاری ها در زمینه توسعه تکنولوژی های امور دفاعی توسط شرکت های خصوصی را صادر نموده است. در این توافق عنوان شد که دو کشور می توانند از بودجه های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های دفاعی استفاده نمایند.

حدود 220 شرکت در صنعت دفاعی برزیل فعالیت می نمایند و این کشور به 85 کشور دنیا در این زمینه صادرات دارد.

با این حال دولت واشنگتن اعلام نموده، اگرچه ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل به دنبال همکاری های نزدیک تر با آمریکا در امور دفاعی و اطلاعاتی بوده اما تصمیم برازیلیا در ارتباط با استفاده از فناوری چینی نسل پنجم مانعی بزرگ در این راستا است.

یک مقام دولتی آمریکا تاکید نمود که فعالیت شرکت چینی هوآوی (تامین نماینده بزرگ تجهیزات ارتباطی به برزیل) ممکن است مانع از همکاری گسترده تر دفاعی میان واشنگتن -برازیلیا گردد.

این توافق جدید در حالی میان دو کشور امضا شد که دونالد ترامپ روز شنبه میزبان بولسونارو در شهر فلوریدا بود و دو طرف در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای از جمله تحولات ونزوئلا مذاکره نموده و بر حمایت از مخالفان دولت کاراکاس تاکید داشتند.

بولسونارو از زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری برزیل همیشه کوشش نموده از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رفتار و سیاست هایش تبعیت کند به همین دلیل از او به عنوان ترامپ برزیل یاد شده است. رئیس جمهوری برزیل پیش تر با انتقادهای زیادی در خصوص سیاست هایش از جمله مدیریت آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون روبرو شده بود و شرایط نشان می دهد که اوضاع برای ژائیر بولسونارو در برزیل مساعد نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3175

به "خبرنگاران چین مانعی در گسترش روابط نظامی آمریکا-برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین مانعی در گسترش روابط نظامی آمریکا-برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید