جنگ دو کشور عربی بر سر مسی

به گزارش دوست بلاگ، مالکان قطری و اماراتی تیم های پاری سن ژرمن و منچسترسیتی برای رسیدن به هدف خود به دنبال امضای قرارداد با ستاره بارسلونا هستند. به نقل از آس، دلار های نفتی در سال های گذشته به کار منچسترسیتی و پاری سن ژرمن آمدند و این تیم ها توانستند به ترتیب فاتح لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه شوند.

جنگ دو کشور عربی بر سر مسی

با این حال این پول نشات گرفته از خلیج فارس آن ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نرسانده است. پس از چند سال حسرت اکنون دو باشگاه فرصت دارند که از تنها فرصت خود بهره ببرند و با لیونل مسی قرارداد امضا نمایند.

این موضوع فراتر از رقابت برای دو باشگاهی است که می خواهند برنده شش توپ طلا را در اختیار داشته باشند بلکه بیش تر جنگی بین دو کشور قدرتمند امارات و قطر است.

هر دو کشور عربی که با هم مشکلاتی دارند و تنش های عظیم سیاسی بین شان وجود دارد سال ها است به دنبال فتح جام لیگ قهرمانان اروپا هستند. آن ها معتقدند مهاجم آرژانتینی می تواند نقش کلیدی در رسیدن به هدف شان داشته باشد که در این سال ها با وجود با هزینه کلان به آن دست نیافته اند. منچسترسیتی از امارات حمایت می گردد و مالکش شیخ منصور ابن زاید آل نهیان است که علاوه بر نخست وزیری در امارات عضو خانواده سلطنتی ابوظبی است. او ثروتمندترین مرد فوتبال بریتانیا محسوب می گردد و از سال 2008 که در سیتی حاضر شد تا به امروز یک میلیارد و 924 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه نموده است. نخستین خرید روبینیو بود که با قراردادی 43 میلیون یورویی به سیتزن ها پیوست.

پاری سن ژرمن دیگر تیم اروپایی است که هرگز نتوانسته است لیگ قهرمانان را فتح کند و سال جاری تنها توانست به فینال برسد.

این تیم از قطر حمایت می گردد. ناصر الخلیفی تنها رئیس باشگاه است. مالک PSG امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سال 2011 باشگاه را به وسیله سازمان سرمایه گذاری قطر خرید. او عاشق فوتبال است و به همین خاطر پاری سن ژرمن را خرید و جام جهانی 2022 را ساماندهی کرد. یکی از اهداف اصلی مالک تیم فرانسوی فتح لیگ قهرمانان پیش از رقیب اماراتی است.

به همین خاطر پاری سن ژرمن تا به امروز یک میلیارد و 304 میلیون یورو هزینه نموده است که در این میان گرانترین انتقال تاریخ با 222 میلیون به این تیم اختصاص دارد. در این جا به جایی نیمار بارسلونا را ترک کرد.

به همین خاطر دو تیم سیتی و PSG خواستار ستاره آرژانتینی هستند و می خواهند به هدف اصلی خود دست یابند.

منبع: مردم سالاری

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6630

به "جنگ دو کشور عربی بر سر مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ دو کشور عربی بر سر مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید