بسته شدن باشگاه های ورزشی زنجان صحت ندارد

به گزارش دوست بلاگ، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: بسته شدن باشگاه های ورزشی این استان به علت شیوع ویروس کرونا، صحت ندارد و در زمان حاضر باشگاه ها فعال هستند.

بسته شدن باشگاه های ورزشی زنجان صحت ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدعلی حمزه پور، شنبه هفتم تیر اضافه نمود: هنوز هیچ ابلاغیه ای مبنی بر تعطیلی باشگاه های ورزشی این استان از سوی متولیان امر به این اداره کل ارائه نشده است که در صورت ابلاغ به حتم لازم الاجرا خواهد بود.

وی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلاء ورزشکاران در محیط باشگاه به این بیماری منحوس، کلیه باشگاه های ورزشی از سوی ستاد بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی این استان، مورد بازرسی دقیق و کامل قرار می گیرند.

حمزه پور ادامه داد: آن دسته از باشگاه های ورزشی استان زنجان که دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا را به دقت و با جدیت رعایت ننمایند در وهله نخست تذکر و اخطار دریافت می نمایند و در صورت بی توجهی به موضوع نسبت به پلمب باشگاه آن ها اقدام می گردد.

وی توضیح داد: از زمان بازگشایی باشگاه های ورزشی استان زنجان (سوم خرداد ماه) تا به امروز 373 مورد بازرسی از اماکنی ورزشی فعال زنجان اجرا شده و چهار باشگاه نیز در سطح شهرستان ابهر و زنجان پلمب شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: به باشگاه داران توصیه می گردد پروتکل های بهداشتی را به جد رعایت نمایند چراکه جان خود، افراد، خانواده و دیگر مردم، ارزشمند است.

رئیس هیات ورزش بدن سازی و پرورش اندام استان زنجان نیز گفت: بسته شدن باشگاه های ورزشی، شایعه و کذب است و تعطیلی این باشگاه ها صحت ندارد.

مهران زرگری اضافه نمود: آن دسته از باشگاه هایی که فعال هستند باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند تا سلامت ورزشکاران با تهدید و خطر ابتلا به بیماری کرونا، روبرو نگردد.

وی اظهار کرد: باشگاه داران یقین بدانند اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها از سوی بازرسان ذی ربط، رصد می گردد و هر باشگاهی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشد تذکر و اخطار گرفته و در صورت بی توجهی پلمب خواهد شد.

زرگری تأکید کرد: ضروری است باشگاه داران بعد هر سانس و روز کاری، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی باشگاه ها و تجهیزات ورزشی مورداستفاده ورزشکاران، اقدام کند و توصیه می گردد این مکان های ورزشی به اقلام بهداشتی ازجمله دستکش یک بارمصرف و اسپری الکل، مجهز باشند.

از پنجم اسفندماه پارسال (سال 98) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاه داران از این حیث متضرر شدند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان ها، بهره مند است.

تعداد باشگاه های بدن سازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه های بدن سازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می نمایند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5975

به "بسته شدن باشگاه های ورزشی زنجان صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن باشگاه های ورزشی زنجان صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید