ادعای ترامپ در خصوص تقلب، اعتبار حزب جمهوریخواه را لکه دار می نماید

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جان بولتون مشاور سابق و اخراج شده امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: رئیس جمهور ترامپ با ادعای اینکه قربانی تقلب گسترده انتخاباتی شده است وجهه شخصی خود را به بهای [لطمه زدن به] اعتبار و اثربخشی بلندمدت حزب جمهوریخواه لکه دار می نماید.

ادعای ترامپ در خصوص تقلب، اعتبار حزب جمهوریخواه را لکه دار می نماید

در واقع دونالد ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده است, اما همچنان بر بروز تقلب انتخاباتی گسترده که می گوید مدارک و شواهد زیادی برای آن در دست دارد، تأکید می نماید. به همین منظور وی خواهان بازشماری آراء شد و علیه نتایج انتخابات در بعضی ایالتهای آمریکا طرح دعوی کرد؛ بطوری که تیم حقوقی ترامپ تنها در ایالت میشیگان 131 استشهادیه و 2800 گزارش موردی از تقلب در انتخابات ارائه کردند.

با این حال، جان بولتون در روزنامه واشنگتن پست می نویسد: این یک واقعیت سیاسی تلخ است: ترامپ در حال گسترش نشان شخصی خود (در ذهنش) است در حالی که به نشان و اعتبار جمهوریخواهان لطمه می زند. حزب جمهوریخواه نیازمند یک گفتگوی داخلی و طولانی درباره دوران پسا ترامپ است، اما نخست باید شرافتمندانه به آن (دوران پساترامپ) برسد.

بولتون در ادامه می افزاید: در نتیجه، حزب جمهوریخواه بر سر یک دوراهی واقع شده است: اینکه در کوشش برای کاستن از تلخی شکست [برای ترامپ] به رفتار نازپروده با رئیس جمهور ادامه دهد و بدین وسیله ترامپ را متقاعد کند که در نهایت شکست را بپذیرد و محترمانه از کاخ سفید خارج گردد.

لازم به ذکر است در حالی که حزب جمهوریخواه ایالات متحده متحمل لطمه ای جبران ناپذیر بر اعتبار خود شده است، بولتون به سران این حزب هشدار می دهد که زمان برای به چالش کشیدن علنی رئیس جمهور در روزهای سرانجامی ریاستش رو به سرانجام است.

شایان ذکر است جان بولتون که از آوریل 2018 تا سپتامبر 2019 در سمت مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت می کرد، به دلیل انتشار کتاب جنجالی خود با نام اتاقی که در آن رخ داد: خاطره ای از کاخ سفید از سوی دولت وقت آمریکا مورد انتقاد نهاده شد. در این کتاب، بولتون ترامپ را رئیس جمهوری توصیف می نماید که به آسانی بازیچه دست رهبران چین، ترکیه، روسیه و حتی کره شمالی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7722

به "ادعای ترامپ در خصوص تقلب، اعتبار حزب جمهوریخواه را لکه دار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترامپ در خصوص تقلب، اعتبار حزب جمهوریخواه را لکه دار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید