اجرای پروژه های مقابله با خشکسالی ویژه عشایر لارستان

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/فارس مدیر اداره امور عشایر لارستان گفت: در یک سال گذشته تا به امروز حدود 10 میلیارد ریال پروژه عمرانی و آبخیزداری برای مقابله با پدیده خشکسالی و تامین آب شرب مورد احتیاج و دام مناطق عشایری این منطقه اجرایی شده است.

اجرای پروژه های مقابله با خشکسالی ویژه عشایر لارستان

سید مرتضی قریشی با اعلام این مطلب گفت: پنج آب انبار و 2 سطح صیقلی 500 مترمکعبی بر روی آب انبارها در مناطق عشایری احداث شده که مشکل تامین آب شرب و دام های جامعه عشایری را برطرف خواهد نمود.

او ادامه داد: بازسازی چندین چشمه و قنات در مناطق عشایری از جمله چشمه چاه پیارم بنارویه، بهسازی و زیر سازی سه کیلومتر جاده دشت لهباز بخش جویم عشایر تیره کلمبه نیز از دیگر اقدام ها و خدمات مهم عشایر لارستان در یک سال گذشته بود.

مدیر اداره امور عشایر لارستان اعلام کرد: سال جاری با توجه به بروز خشکسالی و کم بارشی و احتمال خشک شدن چشمه ها، سال سختی برای تامین آب شرب و دام عشایر این منطقه پیش بینی می گردد و انتظار می رود مسئولان به ویژه شرکت ها و نهادهای خدمت رسان برای برطرف این مشکل بیش از پیش این قشر زحمت کش و مولد را کمک دهند.

قریشی با بیان اینکه بیش از هفت درصد از عشایر استان فارس در شهرستان لارستان ییلاق و قشلاق دارند، اضافه نمود: زمان حضور عشایر در شهرستان لارستان از مهر تا فروردین ماه هرسال است.

او با بیان اینکه لارستان دارای 2 هزار و 100 خانوار عشایری با بیش از 11 هزار نفر جمعیت است، اضافه نمود: عشایر لارستان از ایل عظیم خمسه و سه طایفه عرب، باصری و نفر هستند.

قریشی گفت: از طایفه عرب تیره های ملک حسینی، علی خانی، علی مرادی کوچی، عبدالرضایی کوچی، اشرف، غنی و هندی شرفی و از طایفه باصری تیره های لبوموسی، فرهادی، علی مردانی، کلمبه ای، آل قلی، علی شاه قلی، حنائی، جوچین، کرمی، علی قنبری، ظهرابی و کردشولی و از طایفه نفر نیز تیره دولخانی در منطقه لارستان حضور دارند.

او با بیان اینکه عشایر کوچنده لارستان حدود 230 هزار رأس دام دارند که هرسال در حدود 50 نقطه مرتعی معین شده این شهرستان تعلیف می شوند، مطرح نمود: یکی از چالش های اساسی در این منطقه سرقت احشام بین عشایر است که با توجه به مراجعه و آنالیز های صورت گرفته همچنان رو به افزایش است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9936

به "اجرای پروژه های مقابله با خشکسالی ویژه عشایر لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های مقابله با خشکسالی ویژه عشایر لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید