ابهام نو تبلیغات محیطی، سهم قانونی سازمان لیگ فوتبال چقدر است؟

به گزارش دوست بلاگ، مدیران سازمان لیگ فوتبال در حالی اعلام کردند که سهم شان از تبلیغات محیطی 25 درصد است که قبلا اعداد و ارقام دیگری راجع به آن اعلام می شد.

ابهام نو تبلیغات محیطی، سهم قانونی سازمان لیگ فوتبال چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، تکلیف تبلیغات محیطی لیگ بیست و یکم در نهایت بدون برگزاری مجمع سازمان لیگ فوتبال تعیین شد و استقلال و پرسپولیس حق تبلیغات محیطی بازی های خانگی شان را در اختیار گرفتند. تبلیغات محیطی در مدل جدیدش به سه بخش باشگاه استقلال، باشگاه پرسپولیس و باقی باشگاه های لیگ رجحان تقسیم شده است.

جدای از بحث نحوه تغییر رویه در تبلیغات محیطی که با ورود مراجعی بالاتر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رخ داد، بحث دیگری که وجود دارد، سهم سازمان لیگ از این راه عایدیزایی است. چرا که باشگاه های استقلال و پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال اعلام کردند که حاضرند 30 درصد از عایدی تبلیغات محیطی شان را به سازمان لیگ بدهند، یعنی بالاتر از سهمی که سازمان لیگ قبلا از آن بهره می برد.

سوالی که می خواهیم مطرح کنیم، این است که پیش از این سهم سازمان لیگ فوتبال از تبلیغات محیطی چقدر بوده است؟ طبق ادعای صادق درودگر، مدیر امور تبلیغات سازمان لیگ فوتبال در گفت وگویی تلویزیونی، سهم این سازمان قانونا 25 درصد است و سرخابی ها می خواهند پنج درصد بالاتر از آن به سازمان لیگ بدهند.

ابهام مقدار سهم سازمان لیگ جایی به وجود می آید که متوجه می شویم قبلا اعداد دیگری راجع به سهم این سازمان اعلام شده بود.

ماجرا به فصل 98-97 (لیگ هجدهم) برمی گردد که سازمان لیگ فوتبال تا حدودی شفاف بود و حداقل در خصوص مبلغ توافق شده با شرکت همکارش شرح می داد. در آن فصل، کف عایدی تبلیغات محیطی 85 میلیارد تومان اعلام و در جلسه توجیهی مربوط به آن سهم طرفین تعیین شد.

پیرو اطلاعات آن جلسه (لینک خبر) باشگاه ها 80 درصد، فدراسیون فوتبال 10 درصد، هیات های فوتبال سه تا پنج درصد و سازمان لیگ پنج درصد از تبلیغات محیطی سهم می بردند. به عبارتی سهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات های فوتبال روی هم 20 درصد و سهم سازمان لیگ 5 درصد اعلام شده بود.

با این حال اکنون سازمان لیگ ادعای سهم 25 درصدی از تبلیغات محیطی دارد که موضوع عجیبی است. حتی اگر منظور مسئولان سازمان لیگ از سهم شان را مجموع سهم این سازمان، فدراسیون و هیات فوتبال در نظر بگیریم، باز هم اختلاف پنج درصدی وجود دارد.

شاید این اختلاف پنج درصدی در نگاه اول ناچیز به نظر برسد اما وقتی بحث حداقل 100 میلیارد تومان در میان است، پنج درصد معادل پنج میلیارد تومان می گردد. به همین علت سازمان لیگ فوتبال باید در خصوص سهم واقعی شان از تبلیغات محیطی طبق آیین نامه شفاف سازی کند و اگر تغییری از سال 97 تا به امروز اتفاق افتاده، اعلام کند. ضمن این که باید شفاف سازی گردد که در فصول نوزدهم و بیستم لیگ برتر سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی چقدر در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12726

به "ابهام نو تبلیغات محیطی، سهم قانونی سازمان لیگ فوتبال چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام نو تبلیغات محیطی، سهم قانونی سازمان لیگ فوتبال چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید