آفریقا، از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی، درگیری نیروهای مسلح با یکدیگر در سومالی

به گزارش دوست بلاگ، تحویل 50 میلیون دینار از سوی دولت طرابلس برای برگزاری انتخابات در لیبی، درگیری میان ارتش و نیروهای وابسته به سرویس امنیتی سومالی و از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی درباره تحولات مرزی از جمله تحولات امروز قاره آفریقا به شمار می رود.

آفریقا، از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی، درگیری نیروهای مسلح با یکدیگر در سومالی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: دولت وفاق ملی تعهد اقتصادی خود را درخصوص انتخابات سراسری در لیبی اجراء کرد و 50 میلیون دینار (واحد پول ملی لیبی) به کمیسیون ملی انتخابات تحویل داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشتته پایگاه خبری الوسط - لیبیا، خانم ویلیامز استفانی در نشست کمیته قانونی گفت وگوهای سیاسی لیبی گفت: نشانه های مثبتی در زمینه های مختلف به چشم می خورد از جمله اینکه پیشرفت هایی در فرایند گفت وگوهای سیاسی حاصل شده است و به نظر می رسد که انتخابات سراسری در لیبی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

شرکت نمایندگان در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی توافق کردند، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دراین کشور در 24 دسامبر 2021 برگزار گردد.

درگیری در سواقتصادی

درگیری میان نیروهای دولتی در شهر مرکا واقع جنوب غربی سواقتصادی تعدادی کشته و زخمی به جای گذاشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته پایگاه خبری سواقتصادی جدید این درگیری بین نظامیان جمعی گردان 14 اکتبر ارتش سواقتصادی و نیروهای وابسته به سرویس امنیتی این کشور رخ داد که در اثر آن تعدادی از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند و تلفات و خسارت هایی به شهفرایندان مرکا وارد شد.

هنوز درباره علت این درگیری و خسارت ها و تلفات انسانی آن خبری منتشر نشده است.

روزهای سخت تونس

رئیس جمهور تونس در ملاقات با فرمانده هان بلندپایه ارتش این کشور گفت: تونس روزهای سختی را سپری می نماید و شاید تاریخ کشور چنین روزهایی را به یاد نداشته باشد.

به نوشته روزنامه تونسی الصباح نیوز قیس سعید در واکنش به جنایت اخیر تروریست ها در بریدن سر یک جوان تونسی گفت: دولت هرگز از جنایتکاران نخواهد گذشت... دولت با قدرت هرچه بیشتر به مبارزه با گروه های تروریستی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور تونس توضیح داد: نیروهای نظامی و امنیتی کشور با قدرت تمام کوشش های دشمنان برای ضربه زدن به تونس را خنثی می نمایند و در این کشور جایی برای خیانتکاران وجود ندارد.

از سرگیری گفت وگوهای مرزی

نشست کمیته عالی سیاسی مشترک برای آنالیز تحولات مرزی میان سودان و اتیوپی امروز در خارطوم برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان یک هیئت بلندپایه اتیوپی به ریاست وزیر خارجه این کشور امروز وارد خارطوم شد تا مقامات سودانی درباره تحولات مرزی و مشخص زمان دقیق ترسیم خطوط مرزی میان دو کشور گفت وگو کند.

نشست کمیته عالی سیاسی مشترک ماه گذشته میلادی در آدیس آبابا برگزار گردید و سودان و اتیوپی بر حل و فصل مسائل مرزی، مبارزه با فعالیت های غیر قانونی و امنیت شهفرایندان دو کشور در طول مرز مشترک تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7902

به "آفریقا، از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی، درگیری نیروهای مسلح با یکدیگر در سومالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقا، از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی، درگیری نیروهای مسلح با یکدیگر در سومالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید