چین مکانیسم رایزنی مالی با استرالیا را تعلیق کرد

به گزارش دوست بلاگ، کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین بیان کرد، پکن از امروز (پنجشنبه) تمام فعالیت ها تحت گفت وگوی مالی استراتژیک چین - استرالیا را به مدت نامحدود به حالت تعلیق درمی آورد. این تازه ترین عقب گرد در روابط دوجانبه است.

چین مکانیسم رایزنی مالی با استرالیا را تعلیق کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کوتاه کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین درباره این تصمیم آمده است: اخیراً بعضی از مقامات دولت مشترک المنافع استرالیا مجموعه ای از اقدامات را برای برهم زدن مبادلات عادی و همکاری بین چین و استرالیا به دلیل ذهنیت جنگ سرد و تبعیض ایدئولوژیک شروع نموده اند.

در بیانیه این کمیسیون به اقداماتی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، اشاره ای نشده است. به دنبال انتشار این خبر، دلار استرالیا به شدت سقوط کرد. وزیر تجارت استرالیا هنوز به تصمیم چین واکنشی نداشته است.

روابط دوجانبه چین و استرالیا از سال 2018 به شدت تیره شده است، زمانی که استرالیا فعالیت شبکه 5جی هوآوی چین را ممنوع نمود. روابط آنها در سال گذشته هم به دنبال درخواست استرالیا برای آنالیز منشاء پاندمی کرونا دستخوش تحولات منفی شد و چین را به تقابل تجاری واداشت.

آخرین نشست تحت این مکانیسم که چارچوبی برای همکاری مالی به شمار می رفت، سال 2017 در پکن برگزار گردید و وزیر تجارت استرالیا توافقی برای همکاری در پروژه های کمربند و جاده در کشورهای ثالث به امضا رساند. با این حال استرالیا از امضای توافق هایی برای مشارکت مستقیم در این ابتکارعمل چین در سیاست خارجی امتناع کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10077

به "چین مکانیسم رایزنی مالی با استرالیا را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مکانیسم رایزنی مالی با استرالیا را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید