چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید

به گزارش دوست بلاگ، مسعود حافظی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری در صدد است که حامی شرکت های توانمند باشد تا بتوانند صادرات به کشورهای دیگر داشته باشند، بیان نمود: همیشه صادرات شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو شرایط شرکت های دانش بنیان را برای صادرات تسهیل می کنیم تا بتوانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر نمایند.

چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید

وی با تاکید بر اینکه حد امکان موانع موجود صادراتی را از سر راه شرکت های دانش بنیان بر می داریم، بیان نمود: سرویس های ارائه شده از سوی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی، معمولاً از جنس تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان است.

معاون دفتر کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 4 هزار خدمت توانمند سازی و توسعه بازار به 2500 شرکت ارائه شده تا بتوانند صادرات داشته باشند.

حافظی با اشاره به آمار صادرات محصولات دانش بنیان طی 4 سال اخیر گفت: 415 شرکت دانش بنیان طی این سال ها توانسته اند صادرات خوبی داشته باشند و دارای رکورد صادرات رسمی هستند که تعدادی از آنان از رشد صادراتی مطلوبی برخوردار بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه امید به خیز صادرات شرکت های دانش بنیان در سال 99 دور از دسترس نیست، گفت: مناطق هدف صادراتی برای شرکت های دانش بنیان عمدتاً منطقه آسیای میانه و کشورهای همسایه هستند.

معاون دفتر کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری خاطر نشان کرد: میزان صادرات سال گذشته برابر با 400 میلیون دلار توسط 250 شرکت دانش بنیان بوده که امید داریم صادرات شرکت های دانش بنیان در سال 99 بیش از سال 98 باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می کنیم بتوانیم در سال 99 خیز صادراتی داشته باشیم، گفت: این خیز صادراتی به دلیل این است که شرکت های دانش بنیان طی سال های قبل، چم و خم صادرات در شرایط سخت حال تحریم را یاد گرفته اند و با کمی کوشش می توانند در سال جدید رقم صادراتی خوبی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4373

به "چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز صادرات دانش بنیان ها در سال جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید