چراغ سبز آلمان برای همکاری فشرده تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته ای

به گزارش دوست بلاگ، وزیر دفاع آلمان در سفری به پاریس از تمایل کشورش برای همکاری تنگاتنگ تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته ای که اخیرا از طرف پاریس پیشنهاد آن داده شده بود اطلاع داد.

چراغ سبز آلمان برای همکاری فشرده تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته ای

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان از تمایل کشورش برای دادن پاسخ مثبت به پیشنهاد فرانسه مبنی بر همکاری های تنگاتنگ تر در زمینه مسئله بازدارندگی هسته ای اطلاع داد.

وی روز پنجشنبه در پاریس گفت: من اعتقاد دارم که ما باید این مذاکرات راهبردی را بپذیریم. وی البته تاکید نمود که این مذاکرات هنوز در آغاز کار قرار گرفته است. به گفته وی باید در این باره که این دقیقا به چه معنا است مشورت هایی انجام گردد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اوایل ماه جاری میلادی در یک سخنرانی از شرکای اروپایی خود بینش عمیق تر در مسئله بازدارندگی هسته ای را خواهان شد. بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرانسه تنها کشور دارنده سلاح های اتمی در این اتحادیه است.

وزیر دفاع آلمان در عین حال گفت که آلمان همچنان زیر چتر هسته ای آمریکا قرار گرفته است و بخشی از یک مشارکت هسته ای است. وی تغییرات اساسی در این رویکرد را پیش بینی نکرد.

وزیر دفاع آلمان روز پنج شنبه همچنین در پاریس با همتای فرانسوی خود و معاون وزیر دفاع اسپانیا توافقی را برای ساخت یک نمونه اولیه برای یک هواپیمای جنگی مشترک را امضا کردند.

به این ترتیب پروژه میلیاردی ساخت یک سیستم جنگنده هوایی اروپایی وارد مرحله مهمی شد.

کارن بائر تاکید نمود: ما می خواهیم با نگاهی به کوشش های دفاعی آینده به صورت مشترک در این راه گام برداریم. وی گفت که پشت چنین سیستم دفاعی بیش از فناوری یک کوشش مشترک، اراده سیاسی مشترک و فهم استراتژیک مشترک نهفته ست.

وی این پروژه را یک همکاری جدی بین آلمان و فرانسه با مشارکت اروپا دانست.

کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا تابستان گذشته برای اجرای این پروژه نظامی به توافق رسیدند. اما بعضی اختلاف نظرها تاخیراتی در این راستا ایجاد کرد. مجلس آلمان هفته گذشته بالاخره 77.5 میلیون یورو برای ساخت یک نمونه اولیه این پروژه مشترک را آزاد کرد. به این ترتیب یک مانع برای این پروژه دفاعی مشترک اروپایی برداشته شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این سیستم جنگی هوایی (Future Combat Air System) باید از سال 2040 عملیاتی گردد. این پروژه تسلیحاتی مشترک نه تنها باید هواپیماهای جنگی نسل جدید را به میدان آورد، بلکه یک سیستم کلی است که می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و یا ماهواره ها را کنترل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3292

به "چراغ سبز آلمان برای همکاری فشرده تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز آلمان برای همکاری فشرده تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید