پاکستان و تاکید مجدد به اجرای توافقنامه صلح طالبان و آمریکا

به گزارش دوست بلاگ، وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام این که توافقنامه طالبان و آمریکا به مذاکرات صلح افغانستان یاری نموده است، بار دیگر اظهارداشت که پیشرفت ها در اجرای این توافقنامه حفظ شوند.

پاکستان و تاکید مجدد به اجرای توافقنامه صلح طالبان و آمریکا

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که تا پیشرفت ها دربارۀ اجرای توافقنامه طالبان و آمریکا حفظ شوند.

وی در ملاقات با فرستاده ویژه قطر اظهارداشت که توافقنامه قطر به شروع مذاکرات صلح در افغانستان یاری نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس توافقنامه قطر، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می سال 2021 میلادی، افغانستان را ترک نمایند و طالبان نیز خشونت ها را کاهش دهد، روابط با القاعده را قطع کند و نیز مذاکرات بین الافغانی آغا گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان سه روز قبل نیز به الجزیره ابراز امیدواری کرد که اسلام آباد با دولت بایدن تعامل بیشتری داشته باشد و از آمریکا خواست تا فرایند صلح افغانستان را ادامه دهد و نسبت به تعهد برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند باشد.

قریشی به الجزیره گفت: من فکر می کنم دولت بایدن باید درک کند فرصتی که در افغانستان به وجود آمده نباید از دست برود، زیرا ما پس از مدت ها در جهت درست قرار گرفته ایم.

وی درحالی بار دیگر بر لزوم تعهد آمریکا به خروج از افغانستان تاکید نموده است که آنتونی بلینکن وزیر پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده بود؛ توافقنامه دولت ترامپ با طالبان را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن نیز اوایل هفته جاری گفت که آمریکا باید درباره تمدید مهلت اول ماه می برای خروج کامل نیروها از افغانستان با طالبان مشورت کند و نباید بطور یکجانبه در این باره تصمیم گیری کند.

سفیر پاکستان در یک نشست آنلاین که به حمایت اندیشکده استیمسون سنتر برگزار گردید، تاکید نمود که آمریکا باید درباره حفظ 2500 نیروی به جامانده خود در افغانستان با طالبان مشورت کند.

مقامات در دولت بایدن طی هفته های اخیر اعلام نموده اند که برای راستی آزمایی درباره متعهد بودن طالبان به تعهداتش، توافقنامه قطر را مورد بازبینی قرار می دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9062

به "پاکستان و تاکید مجدد به اجرای توافقنامه صلح طالبان و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان و تاکید مجدد به اجرای توافقنامه صلح طالبان و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید