پامپئو: رهبران افغانستان کوشش ها برای شروع مذاکرات بین الافغانی را تسریع نمایند

به گزارش دوست بلاگ، وزیر خارجه آمریکا از اشرف غنی و عبدالله خواست تا پس از توافقنامه سیاسی با یکدیگر کوشش ها را برای شروع مذاکرات بین الافغانی تسریع نمایند.

پامپئو: رهبران افغانستان کوشش ها برای شروع مذاکرات بین الافغانی را تسریع نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی در واشنگتن ضمن استقبال از توافق سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله از دو طرف خواست تا از تحولات بوجود آمده برای تسریع کوشش ها جهت ورود دولت افغانستان به مذاکرات بین الافغانی استفاده نمایند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نیز از تمامی طرف های درگیر جنگ از جمله طالبان خواست تا نقش خود را برای شروع مذاکرات ایفا نمایند.

وی اضافه نمود: خشونت باید کاهش یابد، ما سخت کوشش می کنیم تا هدف مهم دستیابی به صلح و آشتی در افغانستان را برآورده سازیم.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا نیز در ملاقات اخیرش با هیئت سیاسی طالبان در قطر از همه طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواسته بود تا خشونت ها را کاهش دهند و تاکید نموده بود که تمام طرف ها در همه موارد توافقنامه قطر از جمله آزادی زندانیان توسط دولت افغانستان و طالبان الزامات اجرایی دارند.

خلیلزاد همچنین اظهار داشت که توافقنامه آمریکا و طالبان در هم پیوسته است و تعهدات ضد تروریسم، مذاکرات بین الافغانی، خروج نیروها، و کاهش تدریجی خشونت که منجر به آتش بس دائمی گردد همه به یکدیگر وابسته است.

بعضی کارشناسان بر این باورند که واشنگتن در پی برقراری صلح در افغانستان نیست و توافقنامه آمریکا و طالبان نیز صلح را برای افغانستان به ارمغان نمی آورد بلکه دولت ترامپ با اعطای امتیازات گسترده به طالبان در پی خروج آبرومندانه از افغانستان می باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5098

به "پامپئو: رهبران افغانستان کوشش ها برای شروع مذاکرات بین الافغانی را تسریع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: رهبران افغانستان کوشش ها برای شروع مذاکرات بین الافغانی را تسریع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید