مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا

به گزارش دوست بلاگ، دقیقاً مانند پل BP، غرفه جی پریتزکر توسط Frank Gehry طراحی شده و از فولاد ضد زنگ براق ساخته شده است. این غرفه به یاد جی پریتزکر، تاجر برجسته شیکاگو نامگذاری شد که خانواده اش به دلیل خیرخواهی در شهر شناخته شده اند.

مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا

ورود به پارک هزاره رایگان است و همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز است.

این مجسمه به شکل قطره عظیم جیوه مایع است و سطح آینه کاری انعکاسی شگفت انگیز از افق شهر را ارائه می دهد، حتی در یک روز روشن، نفس گیرتر می شود. بازدید کنندگان می توانند در زیر دروازه ابر، که به طرز حیرت انگیزی مقعر است، قدم بزنند. بچه ها به خصوص از جلوه آینه ای که باعث ایجاد این اثر می شود لذت می برند.

فواره تاج که توسط هنرمند اسپانیایی Jaume Plensa طراحی شده است، ادای احترامی بی نظیر به مردم شیکاگو است. این اثر هنری با الهام از چشمه های تاریخی ساخته شده است که از دهان بازشان آب غرغره می کند. نسخه پلنسا از دو برج شیشه ای 50 فوت تشکیل شده است که تصاویر ویدئویی چرخان 1000 ساکن را نمایش می دهد.

پل BP که توسط معمار برنده جایزه فرانک گری طراحی شده است، 935 فوت طول دارد و به قدری بلند است که می تواند چشم اندازهای عالی از اطراف را فراهم کند. قسمت بیرونی این پل از جنس فولاد استیل براق است که پل BP را به یک اثر دیگر طراحی شده توسط گری، غرفه پریتزکر متصل می کند.

منبع مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11695

به "مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راهنمای جامع پارک هزاره (Millennium Park) شیکاگو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید