مصاحبه، کارشناس مسائل غرب آسیا: سیاست خارجی عمان بعد از سلطان قابوس تغییری نکرده است

به گزارش دوست بلاگ، به عقیده رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا، سیاست های مسقط در قبال منطقه و جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و هیچ تغییری نکرده است.

مصاحبه، کارشناس مسائل غرب آسیا: سیاست خارجی عمان بعد از سلطان قابوس تغییری نکرده است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سیاست های هیثم بن طارق سلطان عمان که بعد از مرگ سلطان قابوس بیش از چهارماه بر تخت پادشاهی نشسته، گفت: سیاست های محافظه کارانه مسقط در قبال منطقه و جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و هیچ تغییری ننموده است.

وی با اشاره به حکمرانی 50 ساله سلطان قابوس بر عمان مقایسه دو حکمران را قیاس مع الفارق دانست و توضیح داد : سلطان قابوس شخصیتی کاریزما بوده به طوری که نیم قرن بر این کشور حکومت نموده و در حال حاضر زود است که بتوان درباره عملکرد سلطان جدید این کشور قضاوت کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد که عمان دوره جدید در قیاس با دوره سلطان قابوس نقش کم رنگ تری در تحولات منطقه دارد، گفت: با توجه به اینکه این کشور درگیر مسائل مالی است و در کنار آن استقراض خارجی هم مطرح است که همه این عوامل باعث شده که سلطان جدید در جهت برطرف مسائل داخلی کوشش کند و توجه خود را بیشتر معطوف به مسائل داخلی این کشور نماید.

میرابیان در پاسخ به این سوال که چرا عمان در دوره جدید کوششی برای حل اختلافات بین کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و عربستان نمی کند، مطرح کرد: سعودی ها نمی خواهند که عمان وارد این مسئله گردد و از ابتدا هم این کشور در این پرونده ورود ننموده و این کشور کویت بود که در نقش میانجیگر وارد عمل شد و در جهت حل اختلافات این کشورها کوشش کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4484

به "مصاحبه، کارشناس مسائل غرب آسیا: سیاست خارجی عمان بعد از سلطان قابوس تغییری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، کارشناس مسائل غرب آسیا: سیاست خارجی عمان بعد از سلطان قابوس تغییری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید