خبرنگاران 43 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اظهار داشت: 43 هزار بسته معیشی در طرح کمک مومنانه از ابتدای ماه رمضان تا به امروز میان نیازمندان و محرومان استان توزیع شده است.

خبرنگاران 43 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد

سید هاشم حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: این اقلام مصرفی شامل قند، شکر، برنج، روغن، چای، حبوبات، پنیر، گوشت، تخم مرغ و مواد ضد عفونی کننده بوده که توسط هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان در حال توزیع است.

وی ارزش اقتصادی هر بسته را 200 هزار تومان مطرح نمود و گفت که بیش از 8 میلیارد و 600 میلیون تومان در این طرح بصورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

ایجاد 5 خانه جوان در شهرستان های تهران

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افزود: خانه های جوان در شهرستان های ملارد، دماوند، ورامین، بهارستان و شهریار ایجاد می شود که هم اینک با تخصیص اعتبارات این مراکز تا خاتمه سال به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی با ایجاد این مراکز آموزش اشتغال، ازدواج آسان، مباحث کارآفرینی، فرهنگی و اقتصادی به افراد مختلف فرا خواهند داد.

حسینی شرح داد: هم اینک 80 سازمان مردم نهاد در سطح استان به صورت قانونی فعالیت دارند که در بعد اجتماعی، فرهنگی و ورزشی خدمات خوبی را به جامعه هدف خود ارائه می دهند.

وی همچنین در خصوص تفاهم نامه این نهاد برای اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای در خصوص اشتغال جوانان با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در حال انجام است.

حسینی با اشاره به اینکه با اجرای کامل آن 150 میلیون تومان وام با سود 4 درصد به جوانان جویای کار تعلق خواهد گرفت، تاکید کرد: هنوز اجرای شیوه نامه آن مبنی بر میزان تنفس و باز پرداخت آن تعیین نبوده و دستورالعمل تا آینده ای نزدیک ابلاغ می شود.

حسینی تاکید کرد این اقدام می تواند تا حدود زیادی به اشتغال، توانمندی کاری و تحصیلی جوانان تاثیر گذار باشد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افزود: طبق آخرین سرشماری کشور(سال 95)، 2 میلیون و 650 هزار در سطح استان و یک میلیون و 700 هزار نفر جوان در پایتخت شناسایی شده اند.

ستاد ملی جوانان، با تغییر در ساختار سنی نیز رده جوانان را از 29 به 34 سال تغییر داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5871

به "خبرنگاران 43 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 43 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید