خبرنگاران 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

به گزارش دوست بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

خبرنگاران 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

دکتر محمود حسین پور عصرسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از شمار بیماران کرونایی بستری در هرمزگان، 51 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال 16 نفر از آن ها وخیم است.

وی، شمار جان باختگان کرونا در هرمزگان را تا روز دهم شهریورماه 699 نفر گفت و گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار باز هم شاهد آن هستیم که برخی کرونا را جدی نمی گیرند و نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی سهل انگاری می کنند.

دکتر حسین پور شرح داد: هم اکنون هرمزگان در شرایط هشدار از نظر ابتلا به کرونا قرار گرفته است که برای خروج از این شرایط و حفظ سلامت هر چه بیشتر شهروندان نیازمند همکاری همه گروه ها و مردم در رعایت نکات و شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

این مقام مسوول گفت: مهمترین راه پیشگیری و کنترل کرونا رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله 1.5 تا 2 متری و شست و شوی مداوم دستها می باشد و ما از مردم خواستاریم تا به منظور حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه در رعایت این نکات اهتمام لازم را داشته باشند.

نذرهای خود را در راه درمان بیماران کرونا صرف کنید

وی ضمن تشکر از کسانی که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در مراسم های سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کردند، گفت: از مردم خواستاریم تاهزینه نذرهای خود در ماه محرم و صفر در راه درمان بیماران کووید 19 صرف کنند.

دکتر حسین پور گفت: یکی از راه های درمان برای بیماران بدحال کرونا انجام پلاسما فرز است که هزینه آن حدود 20 میلیون ریال می باشد و هر بیمار بسته به شدت بیماری حداقل باید 3 تا 5 نوبت پلاسما فرز شود.

وی ادامه داد: این هزینه در تعهد بیمه های درمانگر نمی باشد و بیماران بدحال کم بضاعت قادر به پرداخت آن نیستند و از همین رو از مردم مومن هرمزگان خواستاریم تا نذرهای خود را به نیت کمک به درمان این بیماران ادا کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 376 هزار و 894 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 101 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به 21 هزار و 672 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (یازدهم شهریور 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 682 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 786 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 376 هزار و 894 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 101 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تا به امروز به 21 هزار و 672 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6631

به "خبرنگاران 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید