خبرنگاران پمپئو از لغو معافیت های هسته ای و تحریم دو فرد ایرانی اطلاع داد

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که معافیت های تحریمی مرتبط با برجام را لغو و دو ایرانی را در ارتباط با برنامه هسته ای تحریم می نماید.

خبرنگاران پمپئو از لغو معافیت های هسته ای و تحریم دو فرد ایرانی اطلاع داد

پمپئو بامداد پنجشنبه در پیغامی توئیتری نوشت: امروز به معافیت های تحریمی پروژه های مرتبط با برجام در ایران را خاتمه می دهم که در مدت 60 روز اجرایی خواهد شد. ادامه تشدید فعالیت های هسته ای ایران ایجاب می نماید که این همکاری خاتمه یابد.

وی در یک پیغام دیگر اضافه کرد: من همچنین دو راهنمایی نماینده برنامه غنی سازی هسته ای ایران را تحریم می کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کند: یا خارج از حوزه اشاعه به صورت صلح آمیز کار نمایند یا با خطر تحریم روبرو می شوند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب گزارش داد که آمریکا معافیت همکاری هسته ای با نیروگاه برق هسته ای بوشهر از تحریم را به مدت 90 روز تمدید می نماید اما چند معافیت دیگر در مورد همکاری صلح آمیز هسته ای شرکت های روس، چینی و اروپایی با ایران را تمدید نخواهد کرد.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که یک سند داخلی وزارت خارجه را رویت نموده که درباره تمدید معافیت تحریمی همکاری با نیروگاه بوشهر نوشته، هدف از این معافیت آن است تا به تضمین امنیت عملیات ها در این نیروگاه یاری گردد.

بنا بر این گزارش، معافیت ها در مورد همکاری ها برای بازطراحی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، تأمین اروانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف شده رآکتور تحقیقاتی به خارج از ایران تمدید نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5319

به "خبرنگاران پمپئو از لغو معافیت های هسته ای و تحریم دو فرد ایرانی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پمپئو از لغو معافیت های هسته ای و تحریم دو فرد ایرانی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید