خبرنگاران مدیرکل دارایی فارس: کد بورسی برای خرید سهام دولتی نیاز نیست

به گزارش دوست بلاگ، شیراز- خبرنگاران- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان این که مردم تا 31 اردیبهشت جاری فرصت دارند تا نسبت به خرید باقیمانده سهام دولت در 2 بانک و سه شرکت بیمه ای اقدام کنند، گفت: داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی این سهام الزامی نیست.

خبرنگاران مدیرکل دارایی فارس: کد بورسی برای خرید سهام دولتی نیاز نیست

بابک دایی، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز اضافه کرد: بر این اساس دولت باقیمانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان واسطه گری اقتصادی یکم واگذار خواهد کرد و هر شخص حقیقی (هر کد ملی بدون محدودیت سنی) می تواند تا سقف 2 میلیون تومان و با تخفیف 20 درصد سهام این صندوق ها را خریداری کند.

وی ادامه داد: پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی از طریق درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب صورت می پذیرد.

او گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به هموطنان توصیه می شود حتی المقدور از مراجعه حضوری به شعب بانک ها و کارگزاری ها خودداری کرده و پذیره نویسی را سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها و کارگزاری ها انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس شرح داد: این واگذاری سهام یک فرصت مناسب برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی تمام شهروندان به بازار سرمایه بازار انجام می دهد.

دایی اضافه کرد: داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی الزامی نیست اما متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از 2 ماه بعد از تخصیص امکان پذیر است، می توانند به تدریج و طی ماه های آینده نسبت به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و دریافت کد بورسی مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

هشتم خرداد آخرین مهلت تعیین روش مدیریت سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص آزادسازی سهام عدالت اضافه کرد: به دنبال فرمان معظم له، بحث آزادسازی این سهام از نهم اردیبهشت جاری در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و به مشمولان فرصت داده شده که تا ساعت 24 روز پنجشنبه هشتم خردادماه امسال نسبت به تعیین روش مدیریت (مستقیم یا غیر مستقیم) اقدام کنند.

دایی، با اشاره به برخورداری سه میلیون و 329 هزار و 11 نفر از مردم فارس از سهام عدالت شرح داد: تمام مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir نسبت به انتخاب یکی از 2 روش مدیریت سهام خود به شکل مسقیم یا غیر مستقیم اقدام کنند.

او اضافه کرد: چنانچه سهامداران روش مستقیم را انتخاب نکنند، سیستم به شکل پیش فرض روش غیرمستقیم را برای این افراد انتخاب خواهد کرد.

وی گفت: در روش سهامداری به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به شکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار سهامدار قرار می گیرد در حالی که در روش غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام می شود و سهامدار حق انتقال به غیر و هیچگونه دخل و تصرفی را نخواهد داشت.

دایی گفت: انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت فقط یک بار امکان پذیر خواهد بود اما برای افرادی که از 10 تا 15 اردیبهشت به اشتباه روش غیرمستقیم را انتخاب کردند یک مرتبه امکان ویرایش گذاشته شده تا تغییرات لازم را اعمال کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5120

به "خبرنگاران مدیرکل دارایی فارس: کد بورسی برای خرید سهام دولتی نیاز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل دارایی فارس: کد بورسی برای خرید سهام دولتی نیاز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید