خبرنگاران برداشت پسته در تایباد شروع شد

به گزارش دوست بلاگ، مشهد- خبرنگاران- برداشت پسته از سه هزار و 289 هکتار از باغات بارور شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی شروع شد.

خبرنگاران برداشت پسته در تایباد شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت باغات این شهرستان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

محمد میری اضافه کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آبی در حال حاضر 10 درصد از باغات این شهرستان به روشهای نوین آبیاری مجهز شده که باعث کاهش 20 درصدی مصرف آب نسبت به روشهای آبیاری سنتی شده است.

وی دامه داد: این محصول مالی توانسته است در مرحله برداشت در هر هکتار 25 نفر - روز را در این منطقه مشغول به کار کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: 10 درصد باغات پسته تایباد در بخش میان ولایت قرار گرفته است و این محصول در این منطقه 450 خانوار بهره بردار دارد.

میری به مبارزه با آفات و بیماریها در سطح باغات پسته تایباد اشاره نمود و اضافه کرد: در سال زراعی جاری در 100 درصد باغات این شهرستان مبارزه با آفات و بیماریها انجام شد.

وی ادامه داد: 90 درصد پسته تولیدی در تایباد به شهرستانهای همجوار ارسال می گردد و در حال حاضر 2 واحد ترمینال ضبط پسته در تایباد فعال است که توانسته نقش به سزایی در اشتغال زنان سرپرست خانوار و نهادهای حمایتی این شهرستان داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سرما و بارندگی های فصل گردافشانی سال جاری به 12 درصد باغات پسته تایباد خسارت وارد کرد و در حال حاضر فقط پنج درصد باغات این منطقه تحت پوشش بیمه های مختلف قرار دارند.

85 درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی و 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6841

به "خبرنگاران برداشت پسته در تایباد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برداشت پسته در تایباد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید