افت شاخص بورس کمتر شد ، سیگنال هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در دومین روز از معاملات هفته نیز با ریزش 19 هزار و 14 واحدی همراه شد اما اندکی از سرعت و شدت ریزش آن در معاملات امروز کاسته شد و با بازدهی منفی 1.93 درصدی روی سطح 968 هزار و 460 واحد متوقف شد.

افت شاخص بورس کمتر شد ، سیگنال هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

میزان ریزش شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز به حدود نصف روز گذشته رسید و به این ترتیب با سه هزار و 481 واحد افت برابر با 1.12 درصد به زیر 307 هزار واحد سرازیر شد.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی نیز در واکنش به ریزش های اخیر شاخص خاطر نشان نموده است که بازار همواره رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می نماید.

وی وجود نوسان را جزو ذات بازار سرمایه دانست و فرایند اصلاحی شاخص را پس از رشد تند اخیر آن امری طبیعی عنوان کرد، لذا از سهامداران خواست از رفتار هیجانی پرهیز نموده و با کوچکترین نوسانی از بازار خارج نشوند.

در معاملات امروز بازار نیز سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین نقش را بر نوسانات شاخص به جای گذاشته و گرو ه های خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی نیز پیروز شدند جز صنایع برتر بازار امروز باشند.

تعداد معاملات امروز نیز از 854 هزار و 220 در روز گذشته به یک میلیون و 314 هزار رسید که طی آن، 10 میلیارد و 772 میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر 10.5 هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد.

یکی از کارشناس بازار سرمایه نیز درخصوص فرایند منفی بازار به ایرنا گفته است: شاخص بورس بعد از رشدهای پرشتابی که از ابتدای سال تجربه کرد، اکنون وارد فاز اصلاحی بسیار شدیدی شده و پیش بینی می گردد که بازار از فردا دوباره به جهت صعودی خود بازگردد.

همچنین در نظرسنجی اخیر خبرنگاران نیز نیمی از کارشناسان فرایند مثبت شاخص را پیش بینی نموده بودند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5046

به "افت شاخص بورس کمتر شد ، سیگنال هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت شاخص بورس کمتر شد ، سیگنال هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید