اعتراض رهبران سیاسی هند به زندانی شدن بی دلیل آزادی خواستار کشمیری

به گزارش دوست بلاگ، در حالی که حدود 6 ماه تمام از بازداشت و زندانی شدن سران آزادی خواه کشمیری می گذرد دولت هند هیچ برنامه ای برای آزادی آنها ندارد.

اعتراض رهبران سیاسی هند به زندانی شدن بی دلیل آزادی خواستار کشمیری

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از دِ هندو، با گذشت حدود 6 ماه از بازداشت و زندانی شدن آزادی خواستار کشمیری مانند فاروق عبدا... و عمر عبدا... دولت هند هیچ زمان مشخصی برای آزادی آنها اعلام ننموده است.

گزارش ها حاکی است بعضی رهبران سیاسی هند از جمله مسئولین حزب کنگره به دستگیری این افراد و مشخص نشدن علت بازداشت آنها اعتراض نموده اند.

دولت هند علی رغم فشارهای موجود خود را ملزم به بیان جرم و اتهامی که علیه رهبران آزادی خواه کشمیری وجود دارد ننموده و در این خصوص اعلام نموده است: هنوز زمان مشخصی برای آزادی آنها مشخص نشده است.

بازداشت چهره های مطرح کشمیری پس از آن رخ داد که دولت دهلی نو با لغو قانون خود مختاری کشمیر کوشش کرد تا این منطقه را به صورت رسمی به خاک خود الحاق کند.

تصمیم دولت هند واکنش های منفی زیادی در کشمیر به همراه داشت و بلافاصله تظاهرات های بزرگی در شهرهای مختلف این منطقه انجام شد.

کشمیر از حدود 70 سال قبل منطقه ای مشخص تکلیف نشده تلقی می گردد و طبق توافق انجام شده میان هند و پاکستان قرار بر این بود دو کشور با برگزاری یک همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارند.

هند با لغو یک طرفه این تعهد و زیر پا گذاشتن قانون 370 و 35 ای کوشش می نماید تا بافت جمعیتی کشمیر را تغییر داده و غیر مسلمانان را نیز در این منطقه ساکن کند.

از 180 روز پیش مردم کشمیر توسط نظامیان هندی در خانه های خود حبس شده اند و دولت هند حتی سرویس اینترنت را در منطقه قطع نموده است تا اخبار به بیرون مخابره نگردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3154

به "اعتراض رهبران سیاسی هند به زندانی شدن بی دلیل آزادی خواستار کشمیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رهبران سیاسی هند به زندانی شدن بی دلیل آزادی خواستار کشمیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید