استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار خاتمه داد

به گزارش دوست بلاگ، استرالیا همکاری دفاعی خود با میانمار را به حالت تعلیق درآورده و یاری های بشردوستانه اش را به این کشور به دلیل کودتای نظامی و براندازی دولت مدنی در میانمار و بازداشت یک شهروند استرالیایی به سمت و سویی دیگر تغییر داده است.

استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار خاتمه داد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا امروز (دوشنبه) گفت، دیپلمات های استرالیایی و خویشاوندان شان ترنل، مشاور سیاست مالی تنها دو بار توانستند تلفنی با وی از زمان بازداشتش در اوایل فوریه امسال میلادی در میانمار صحبت نمایند.

وی همچنین دسترسی به این مشاور مالی را با پشتیبانی محدود کنسولی اظهار داشت و گفت: بر این باوریم که این شهروند استرالیایی که استاد دانشگاه هم است به صورت عمدی و به همراه اعضای دیگر دولت میانمار از جمله آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و وین مینت، رئیس جمهوری میانمار دستگیر شده است.

وزیر خارجه استرالیا ادامه داد: ما شرایط بازداشت این شهروند استرالیایی و دلایل بازداشت او را قبول نمی کنیم. ما به دنبال بازگشت دموکراسی به میانمار هستیم. ما به دنبال توقف هرگونه اقدام خشونت آمیز و مسلحانه علیه اعتراضات صلح آمیز غیرنظامیان هستیم. هر کاری از دستمان بر بیاید برای آزادی ترنل انجام می دهیم.

استرالیا روز یکشنبه اظهار داشت که برنامه آموزش دفاعی با میانمار به ارزش 1.5 میلیون دلار استرالیایی (1.2 میلیون دلار آمریکایی) را برای پنج سال به حالت تعلیق در آورده است. این برنامه به حوزه های غیر رزمی مانند آموزش انگلیسی زبان محدود شده بود.

وزیر خارجه استرالیا همچنین گفت: یاری های بشردوستانه استرالیا نیز قرار است دیگر به دولت و نهادهای دولت محور میانمار اختصاص نیابد. بجای آن این یاری های بشردوستانه به افراد در معرض آسیب و فقیر در میانمار چون مسلمانان روهینجایی و سایر اقلیت های قومی در این کشور اختصاص می یابد. یکی از مسائلی که من و استرالیا نمی خواهیم انجام گردد این است که مردم میانمار بابت کودتای نظامی در این کشور نباید مجازات شوند.

ماریس پاین ادامه داد: استرالیا تحریم هایی را علیه میانمار وضع نموده که شامل تحریم تسلیحاتی و تحریم علیه پنج عضو نیروهای مسلح این کشور است. این تحریم ها در حال آنالیز هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9212

به "استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید